Myllärin mukana #MEIDÄNMERI-kampanjassa

Suomen ainoa meri Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä. Myllärin on mukana Moomin Charactersin ja John Nurmisen Säätiön organisoimassa #MEIDÄNMERI-hyväntekeväisyyskampanjassa, jotta Itämeri saataisiin säilymään myös jälkipolville. Pienilläkin yrityksillä on iso merkitys ympäristönsuojelussa, varsinkin jos he yhdistävät voimansa, Myllärin muistuttaa.

Itämeren tila on hälyttävän huono, mutta toivoa on vielä jäljellä. Myllärin on mukana Moomin Charactersin ja John Nurmisen Säätiön #MEIDÄNMERI-kampanjassa, joka kerää varoja Itämeren hyvinvoinnin palauttamiseksi tehtävään työhön.

”Uskon, että kaikki meistä haluavat auttaa ja toimia Suomen meriluonnon hyväksi, mutta konkreettisista keinoista ei olla tietoisia. Koska nyt on jo kiire, tarvitaan tietoa sekä välittömiä ja konkreettisia toimia. Siksi lähdimme mukaan #MEIDÄNMERI-kampanjaan”, sanoo Helsingin Myllyn markkinointijohtaja Riitta Salenius-Mela.

Moomin Characters ja Myllärin ovat tehneet yhteistyötä jo pitkään. Kun Moomin Characters pyysi Myllärin-tuotemerkkiä kampanjaan, päätös lähteä mukaan oli selvä. John Nurmisen Säätiön työ on ollut vakuuttavaa. Säätiö on pitkäjänteisellä työllään yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa onnistunut pienentämään rehevöitymistä aiheuttavaa vuosittaista fosforikuormitusta Suomenlahdella 75 prosenttia, mikä on tämänhetkinen mertensuojelun maailmanennätys.

”Myllärin tuotteita valmistava Helsingin Mylly on perheyhtiö, jonka koko historia nivoutuu Itämeren ympäristöön. He ovat juurtuneet lähialueeseemme, ja jos joku yhtiö ymmärtää Itämeren ongelmat samalla tavalla kuin Muumit, se on Myllärin”, Moomin Charactersin toimitusjohtaja Roleff Kråkström sanoo.

 

Kampanjaan halutaan mukaan meidät kaikki – lähiruualla on iso merkitys

#MEIDÄNMERI-kampanjan avulla levitetään tietoa erilaisista keinoista auttaa Itämerta sekä kerätään varoja John Nurmisen Säätiön työhön, jonka tarkoituksena on puhdistaa ja suojella Itämerta sekä sen ainutlaatuista perintöä.

”Monissa Muumi-tarinoissa rohkeus ja vastuunkanto ovat keskeisiä arvoja. Muumit ovat lempeitä ja aina heikompien, kuten tässä tapauksessa ympäristön puolella, mutta myös vaativat jokaista kantamaan vastuuta omista tekemistään. Sillä sitähän hyväntekeväisyys ja ympäristöstä välittäminen on – vastuunkantoa”, Roleff Kråkström pohtii.

Vaikka yritykset ovat lähteneet kampanjaan mukaan hyvin, tarvitaan mukaan myös yksittäisiä ihmisiä tekemään pieniä tai suurempia tekoja, joilla Itämeri voidaan pelastaa. Yksi niistä on lähiruuan suosiminen.

”Monta pisaraa muodostaa yhdessä ison meren, sekä yritysten että yksittäisten ihmisten kohdalla. Vastuullisesti viljeltyä ja valmistettua lähiruokaa ostamalla vähennetään kuljetuspäästöjä ja siten osaltaan estetään Itämeren saastumista. Jos yhdistämme voimamme nyt, Itämeri on vielä mahdollista pelastaa”, Helsingin Myllyn markkinointijohtaja Salenius-Mela sanoo.

#MEIDÄNMERI-kampanjaa voi tukea joko tekemällä suoraan rahalahjoituksen tai ostamalla kampanjatuotteita: kymmenellä eurolla Itämerestä saadaan poistettua n. 40 kiloa sinilevää. Myllärin lahjoittaa kampanjaan etukäteen sovitun kiinteän summan ja sen lisäksi jokaisesta myydystä Myllärin Muumimamman Kaurapuurosta ja Muumipapan Mahtipuurosta kaksi senttiä lisää Itämeren suojeluun. Kampanjatuotteita voi ostaa K-ruokakaupoista.

 

Lisätietoja:

Riitta Salenius-Mela
Markkinointijohtaja
Helsingin Mylly
p. 040 500 984
riitta.salenius-mela@helsinginmylly.fi