Helsingin Mylly toimii suomalaisen kauran sanansaattajana maailmalla

Suomalainen kaura ja siitä valmistetut tuotteet herättävät runsaasti kiinnostusta eri puolilla maailmaa. Suomalaisen kauran sanansaattaja, kaikille mantereille erilaisia kauratuotteita vievä Helsingin Mylly, on esitellyt kevään aikana kauratuotteitaan kansainvälisillä kuluttaja- ja ammattimessuilla ympäri maailmaa.

Helsingin Mylly Oy, kansainvälisillä markkinoilla Helsinki Mills, on vienyt suomalaisia kauratuotteita maailmalle jo lähes kahdenkymmenen vuoden ajan. Helsinki Mills tunnetaan maailmalla puhtaista ja laadukkaista luomukauratuotteista, jotka valmistetaan kauramyllyssä Vaasassa. Pitkäjänteisen työn tuloksena suomalaisia kauratuotteita viedään nyt jo yli 40 maahan. Tunnustuksena hyvästä työstä kansainvälinen HTF Market Report nimesi Helsinki Mills’n ainoana pohjoismaisena myllynä maailman luomukauramarkkinasta ja sen tulevaisuudesta kertovassa raportissa.

Vastuullisuus ja laatu ohjaavat yrityksen toimintaa. ”Missiomme on tuottaa aineksia hyvään elämään, puhtaalla omallatunnolla, luontoa kunnioittaen”, kertoo Niklas Kumlin, perheyrityksen toimitusjohtaja jo neljännessä polvessa. ”Käytämme kaikissa tuotantolaitoksissamme vihreää sähköä ja hyödynnämme kaurankuorijätteen omassa biovoimalaitoksessamme, jossa siitä tehdään lämpöenergiaa.”

Viime vuoden lopulla yritys lanseerasi kansainvälisille kuluttajamarkkinoille suunnatun oman brändin ja tuoteportfolion – Helsinki Mills the Nordic Oatventure. Se on otettu markkinoilla hyvin vastaan ja uusia jakelukanavia etsitään.

”Uusi brändikonsepti ja design tutkittiin Englannissa, Saksassa ja Singaporessa”, kertoo Helsingin Myllyn markkinointijohtaja Riitta Salenius-Mela. ”Uudet tuotteet ovat gluteenittomia kauratuotteita, ne valmistetaan suomalaisesta gluteenittomasta luomukaurasta. Kärkituotteena on gluteeniton Overnight Oats -tuorepuuromix, jonka sisartuote voitti Lidlin Suomiruokaa maailmalle -kilpailun lokakuussa 2017”.

Uutta brändiä on markkinoitu ahkerasti muun muassa kansainvälisillä kuluttajamessuilla.

”Tammikuussa Berliinissä järjestetyt Grüne Woche -kuluttajamessut olivat hyvin onnistuneet ja messuilla esitelty Overnight Oats -tuorepuuromix meni kuin ”kuumille kiville””, kiittelee Helsingin Myllyn myyntipäällikkö Azaliya Sungatullina. ”Nyt the Nordic Oatventure -tuotteet ovat mukana Suomi-kampanjassa 20 Edeka-ketjun myymälässä Saksassa”, iloitsee Sungatullina.

Alkuvuoden messukiertueeseen ovat kuuluneet myös mm. Dubain Gulfood-messut, Nürnbergissa järjestetyt Biofach-luomumessut sekä Tokiossa järjestettävä Foodex.

Antoisa messukevät huipentuu parhaillaan Amsterdamissa järjestettäviin omien merkkien valmistajien PLMA-messuihin sekä Barcelonassa järjestettäviin Free From -messuihin. Helsinki Mills on mukana messuilla ja jatkaa suomalaisen, puhtaan, vastuullisen ja gluteenittoman kauran viemistä kansainvälisiin ruokapöytiin.

Linkki HTF Market Reportin luomukauramarkkinoita käsittelevään raporttiin: https://www.htfmarketreport.com/reports/1228695-global-organic-oats-market-3

Kuvia: The Nordic Oatventure -tuotteet ovat mukana Suomi-kampanjassa 20 Edeka-ketjun myymälässä Saksassa https://kaikuhelsinki.kuvat.fi/kuvat/Helsingin+Mylly+/

Lisätietoja:

Riitta Salenius-Mela

markkinointijohtaja
040 500 984

riitta.salenius-mela@helsinginmylly.fi